گوگل مدل‌های هوش مصنوعی جمینای 1.5 پرو و جما 2 را منتشر کرد
- تکنولوژی

گوگل مدل‌های هوش مصنوعی جمینای ۱.۵ پرو و جما ۲ را انتشار کرد_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

گوگل کلود دو مدل هوش مصنوعی قوی جمینای ۱.۵ پرو و فلش را به‌صورت عمومی در دسترس قرار داد. این مدل‌ها در کنفرانس گسترش‌دهندگان این شرکت معارفه شده بودند، اما اکنون در دسترس همه گسترش‌دهندگان قرار گرفته‌اند. مدل جمینای ۱.۵ با ۲ میلیون توکن نیرومندتر از GPT-4 Turbo و Claude 3 عمل می‌کند.

انتشار کردن عمومی مدل‌های هوش مصنوعی تازه گوگل

مدل جمینای ۱.۵ پرو بهتر از مدل‌های قبلی گوگل قادر به اجرای ماموریت های پیچیده نظیر تجزیه‌وتحلیل متون، فیلم‌های سینمایی و فایل‌های صوتی طویل است. مقصد گوگل از اراعه این مدل اراعه ابزارهای کم‌هزینه‌تر به گسترش‌دهندگان است تا آن‌ها بتوانند کاربردهای خلاقانه و جدیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

گوگل مدل‌های هوش مصنوعی جمینای ۱.۵ پرو و جما ۲ را انتشار کرد_به رنگ صبح ۹

جمینای ۱.۵ پرو با حمایتاز ۲ میلیون توکن عملکردی زیاد بهتر از رقیب ها را به‌نمایش می‌گذارد. این یعنی این مدل می‌تواند محتواهای بیشتری را پیش از تشکیل جواب پردازش کند و در نظر بگیرد. برای مثال، می‌توانید یک ویدیوی باکیفیت دو ساعته را به این مدل بدهید و بخواهید آن را به‌صورت فایلی یک‌تکه فهمیدن کند. به این علت دیگر نیازی به تقسیم فایل‌های بزرگ به تکه‌های کوچک ندارید.

ادامه مطلب
توقف تشکیل پژو پارس تا آخر خرداد 1403، آیا سدان محبوب از ایران‌ماشین می‌رود؟_به رنگ صبح

جمینای ۱.۵ فلش تأخیر پایین‌تر، قیمت کمتر و پنجره محتوایی دارد که ازجمله برای منفعت گیری در چت‌بات‌های خرده‌فروشی‌ها و پردازش سودمند است. گوگل ادعا می‌کند که این مدل هنگامی که ۱۰ هزار کاراکتر را به‌گفتن ورودی دریافت می‌کند، به‌طور میانگین ۴۰ درصد سریع تر از GPT-3.5 Turbo است.

گوگل مدل‌های هوش مصنوعی جمینای 15 پرو و جما 2.webp
گوگل مدل‌های هوش مصنوعی جمینای ۱.۵ پرو و جما ۲ را انتشار کرد_به رنگ صبح ۱۰

افزون‌براین، گوگل امروز مدل هوش مصنوعی Gemma 2 با ۲۷ میلیارد پارامتر را انتشار کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که این مدل متن‌باز در حوزه خودش بهترین کارکرد را در برابر رقیب ها دارد و بر روی سخت‌افزارهای گوناگون با سرعتی شگفت‌آور اجرا می‌بشود و به‌راحتی با دیگر ابزارهای هوش مصنوعی تلفیق می‌گردد. گوگل می‌گوید این مدل طراحی شده است تا با مدل‌های دو برابر بزرگ‌تر از خودش رقابت کند.

ادامه مطلب
سرپرست پروژه ویژن پرو بعد از 25 سال وجود در اپل، بازنشسته می‌بشود

مدل هوش مصنوعی جما ۲ اکنون از طریق Google AI Studio در دسترس قرار گرفته است.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی