بازی شوتر
- تکنولوژی

۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

راستش را بخواهید، بازی‌های شوتر همیشه به گفتن یکی از محبوب‌ترین ژانرها در بین عناوین ویدئویی شناخته شده‌اند. این بازی‌ها بقدری پتانسیل داشتند که جایگاهشان را در بین عناوین ویدئویی اشکار کردند و توانایی‌شان نیز ابدا خالی از لطف نیست. بازی‌هایی که عنصر شوق را در گیمرها بیدار می‌کردند و علتمی‌شدند تا گیمرها یک توانایی توام با شوق و موضوعات حماسی داشته باشند. بعد اگر شما نیز طرفدار بازی‌های شوتر هستید و داستان در توانایی یک بازی ویدئویی برایتان مهم است، در این نوشته از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ بازی شوتر برتر و جذابی بیندازیم که بهترین خط داستانی را داشتند.

Bioshock Infinite


۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۴
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۳
  • استودیوی ناشر بازی: ۲K
  • استودیوی سازنده بازی: Irrational Games

Bioshock Infinite یکی از زیباترین بازی‌های شوتر اول شخصی است که در سال ۲۰۱۳ انتشار شد. یک بازی منحصر به فرد که بیشتر از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، یک تاثییر هنری می بود. این بازی شوتر اول شخص، داستان جذابی را نیز روایت می‌کرد. داستانی که توام با المان‌های احساسی و فانتزی روایت می‌شد و شما در آن ماموریت داشتید تا دختری به نام الیزابت را نجات دهید.

داستان این بازی تلاش داشت تا با منفعت گیری از موضوعات اجتماعی، بی‌عدالتی و چیزهایی که در این شهر جریان داشتند، توانایی کاملا متغیری از دنیای یک بازی شوتر اول شخص باشد. به همین علت اگر طرفدار بازی‌های شوتر هستید و می‌خواهید توانایی‌ای دلنشین از دنیای این بازی‌ها و داستانشان داشته باشید، Bioshock Infinite گزینه زیاد خوبی برایتان است.

ادامه مطلب
۱۰ بتل‌ بعد برتر در تاریخ بازی فورتنایت_به رنگ صبح

Half-Life: Alyx


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۵
  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۰
  • استودیوی ناشر بازی: Valve
  • استودیوی سازنده بازی: Valve

استودیوی Valve زیاد خوب می‌داند که چطور باید یک بازی شوتر بسازد. آن‌ها سابقه زیاد خوبی در ساخت و گسترش بازی‌های شوتر دارند و Half-Life: Alyx نیز یکی از شاهکارهای آن‌ها است که در سال ۲۰۲۰ اراعه شد. اگرچه این بازی یک گفتن VR می بود، اما کیفیت ساخت زیاد بالایی داشت و به نوعی طراحی شده می بود که گیمرها واقعا سرگرم می‌کرد. این بازی انحصارا برای پی‌سی گسترش اشکار کرده می بود و در نهایت با امتیاز متای ۹۳، به مسیرش آخر داد.

ترکیب یک شوتر با تم ترسناک و آینده‌نگرانه، علتتولد یکی از زیباترین بازی‌های شوتری شده بودند که داستان شگفت انگیز‌ای را روایت می‌کرد. Half-Life: Alyx از سوی منتقدان و گیمرهای تعداد بسیاری ستایش شد و به گفتن یک اسپین‌آف، کار او را به خوبی انجام داد.

Call of Duty: Modern Warfare


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۶
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۹
  • استودیوی ناشر بازی: Activision
  • استودیوی سازنده بازی: Infinity Ward

کال آو دیوتی نمادی برای بازی‌های شوتر است. این سری سال‌ها است که در بین گیمرها وجود دارد و تلاش کرده تا روایتی دلنشین از اتفاقات متفاوت داشته باشد. سری مدرن وارفر از کال آو دیوتی، قطعا جزو عناوینی محسوب می‌بشود که در روایت داستانی شگفت انگیز عمل کرده‌اند. از سه‌گانه کلاسیک این سری که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۷، سال ۲۰۰۹ و نهایتا ۲۰۱۱ انتشار شدند بگیرید، تا ریبوتی که در سال ۲۰۱۹ از این سری انتشار شد. کال آو دیوتی مدرن وارفر همیشه به گفتن یکی از بهترین بازی‌های شوتر داستانی شناخته شده و دیدنش در این چنین لیستی جای تعجبی ندارد.

ادامه مطلب
گالیله برای اولین‌بار ماه را توسط تلسکوپ خود رصد کرد

اولین نسخه از ریبوت کال آو دیوتی مدرن وارفر در سال ۲۰۱۹، گرافیک این سری را بهبود بخشیده می بود و کارکرد چه در قسمت آنلاین و چه در قسمت گیم‌پلی و داستانی، بسیار می بود. در نهایت این بازی موفق شد تا با امتیاز متای ۸۱، به مسیر خودش آخر دهد.

Halo: Combat Evolved


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۷
  • سال انتشار کردن: ۲۰۰۱
  • استودیوی ناشر بازی: Microsoft Game Studios
  • استودیوی سازنده بازی: Bungie

اجازه دهید که لیستمان را با یکی دیگر از بهترین بازی‌های شوتر داستانی ادامه دهیم. روی صحبتمان با بازی Halo: Combat Evolved است که در سال ۲۰۰۱ انحصارا برای ایکس‌باکس اورجینال انتشار شد و در سال ۲۰۰۳، برای پی‌سی نیز پورت شد. این بازی یک شگفتی در دنیای عناوین شوتر می بود و نسل جدیدی از بازی‌های ویدئویی را اغاز کرده می بود. هیلو چه از نظر داستانی و چه از نظر گیم‌پلی، سخن برای گفتن داشت و یکی از برترین‌ها می بود.

این بازی نسبت به وقتی اراعه شده می بود، جلوتر می بود. همه‌چیز درمورد این بازی بی‌نقص می بود و تم آن نیز در جذابیت این بازی نقش مهمی داشت. در نهایت همه‌چیز دست به دست هم داد تا این بازی یکی از بهترین و دلنشین‌ترین عناوین شوتر داستانی روی ایکس‌باکس و پی‌سی باشد.

Wolfenstein II: The New Colossus


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۸
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۷
  • استودیوی ناشر بازی: Bethesda Softworks
  • استودیوی سازنده بازی: MachineGames

چه اتفاقی میوفتاد اگر ارتش آلمان نازی برنده جنگ جهانی دوم می‌شد؟ اگر به جستوجو جواب این چنین سوالی می‌گردید، باید سری به سری ولفنشتاین و به اختصاصی بازی Wolfenstein II: The New Colossus بزنید. جایی‌که نازی‌ها نه‌تنها برنده جنگ جهانی دوم شده بودند، بلکه ارتش آلمان نازی همه خاک آمریکا را نیز تصرف کرده می بود. این چنین کانسپتی برای یک بازی شوتر، تازه و نوآورانه می بود. به همین علت بازی فورا به گفتن یکی از بهترین بازی‌های شوتر شناخته شد.

ادامه مطلب
میمون‌ها با کلیه اصلاح‌شده خوک‌ها تا 2 سال بیشتر عمر کردند

راستش را بخواهید، همه‌چیز درمورد این بازی دلنشین می بود. گرافیک Wolfenstein II: The New Colossus نسبت به دیگر بازی‌هایی که در آن زمان اراعه شده بودند، بهتر می بود و داستان آن نیز به جذابیت هرچه زیاد تر این بازی پشتیبانی می‌کرد. این بازی به گفتن بهترین بازی اکشن سال نیز شناخته شد و نهایتا به امتیاز متای ۸۷ رسید.

Doom Eternal


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۶۹
  • سال انتشار کردن: ۲۰۲۰
  • استودیوی ناشر بازی: Bethesda Softworks
  • استودیوی سازنده بازی: id Software

هنگامی سخن بگویید از توانایی بازی‌های شوتر اول شخص می‌بشود، ناممکن است که اشاره‌ای به بازی‌های سری دوم نکنیم. فرنچایز Doom یکی از بهترین فرنچایزهای ویدئوگیمی است که توسط استودیوی id Software ساخته شده. این فرنچایز تا بحال نمایشی عالی از دنیای بازی‌های شوتر را به عکس کشیده و خوشبختانه در قسمت داستانی نیز، کارکرد زیاد خوبی دارد. بعد طبیعتا دیدن نام بازی Doom Eternal در این چنین لیستی ابدا جای تعجبی ندارد.

بازی دوم ایترنال برای اولین‌بار در سال ۲۰۲۰ اراعه شد. عنوانی که انقلابی در دنیای بازی‌های شوتر می بود و هر آن‌چیزی که گیمرها می‌خواستند را در اختیار داشت. از گرافیک بسیار و موسیقی‌ متن خوب آن بگیرید، تا گیم‌پلی که مو به تن هر گیمری سیخ می‌کرد.

BioShock


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۷۰
  • سال انتشار کردن: ۲۰۰۷
  • استودیوی ناشر بازی: ۲K
  • استودیوی سازنده بازی: Irrational Games

بازی بایوشاک اینفینیت، به قدر کافی دوست داشتنی و دلنشین می بود تا بخواهد اغاز‌ کننده لیستمان باشد. به این علت اجازه دهید که نیم‌نگاهی به نسخه اول این سری داشته باشیم. عنوانی که حتی نسخه ریمستر آن نیز در دسترس است. روی صحبتمان با اولین نسخه از این فرنچایز است که در سال ۲۰۰۷ تحت گفتن BioShock انتشار شد. این بازی راوی داستان‌ها و روایات جذابی می بود. اکثر اتفاقات این بازی در شهر به نام رپچر جریان داشتند که به نوعی یک آرمان‌شهر می بود و در زیر اقیانوس مدفون شده می بود.

ادامه مطلب
بلندپروازی ایلان ماسک؛ مقصد‌گذاری برای 144 پرتاب اسپیس ایکس در 2024

نسخه اول بازی بایوشاک بیشتر از آن‌که یک بازی ویدئویی باشد، یک تاثییر هنری می بود. روایت داستانی بقدری در این بازی دلنشین می بود که می‌توانست گیمرها را تا آخرین لحظه میخکوب کند و توانایی این چنین عنوانی تا این مدت هم که تا این مدت است، دوست داشتنی و دلنشین خواهد می بود.

Titanfall 2


بازی شوتر
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۷۱
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۶
  • استودیوی ناشر بازی: Electronic Arts
  • استودیوی سازنده بازی: Respawn Entertainment

سری بازی‌های تایتان‌فال جزو دلنشین‌ترین بازی‌های شوتری بودند که سخن برای گفتن داشتند و نمی‌شد آن‌ها نادیده گرفت. این سری آغازگر نسل جدیدی از بازی‌های شوتر می بود و متاسفانه علی‌رغم پتانسیلی که داشت، زیاد سریع به دست فراموشی سپرده شد. منتهی تیتان‌فال ۲ تا این مدت هم که تا این مدت است، طرفدار دارد و این نوشته به علت کیفیت ساخت زیاد خوب این بازی است. عنوانی که در سال ۲۰۱۶ برای پی‌سی، ایکس‌باکس وان و پلی استیشن ۴ اراعه شد.

داستان بازی تایتان‌فال ۲، احتمالا مختصر باشد، اما بقدری مورد قیمت است که توانایی آن ابدا خالی از لطف نیست. داستان این بازی مملو است از صحنه‌های حماسی، روایتی احساسی و المان‌های نوآورانه‌ای که توانایی این بازی را حتی بعد از گذشت چندین سال از اراعه‌اش، دوست داشتنی نگه داشته‌اند.

Far Cry 3


1719691057 706 ۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند به
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۷۲
  • سال انتشار کردن: ۲۰۱۲
  • استودیوی ناشر بازی: Ubisoft
  • استودیوی سازنده بازی: Ubisoft
ادامه مطلب
هواوی احتمالاً گوشی P70 را به سنسور دوربین ساخت خودش مجهز می‌کند

فرنچایز فارکرای احتمالا امروزه دیگر بقدری که باید طرفدار نداشته باشد، اما وقتی پا به پای بازی‌های بزرگ شوتر اول شخص حرکت می‌کرد. یوبیسافت با ساخت این سری، روایتی دلنشین از دنیای بازی‌های ویدئویی را به عکس کشید. روایتی که مرز باریکی بین احساسات و صحنه‌های اکشن آن، دل هر گیمری را به دست می‌آورد. درست در سال ۲۰۱۲ می بود که یوبیسافت بهترین بازی از این سری را تا به امروز انتشار کرد. این بازی چیزی نبوده است جز Far Cry 3 که تا این مدت هم که تا این مدت است، طرفداران عاشقش می باشند.

Far Cry 3 در ابتدا برای کنسول‌های نسل هفتمی و پی‌سی اراعه شد. اما بعد از موفقیتی که این بازی کسب کرد و تولد کنسول‌های نسل هشتمی، یوبیسافت این بازی را برای ایکس‌باکس وان و این چنین پلی‌ استیشن ۴ نیز پورت کرد و شما می‌توانید بدون دردسر خاصی این بازی را توانایی کنید.

Half-Life 2


1719691057 695 ۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند به
۱۰ بازی شوتر دلنشین که بهترین خط داستانی را داشتند_به رنگ صبح ۷۳
  • سال انتشار کردن: ۲۰۰۴
  • استودیوی ناشر بازی: Valve
  • استودیوی سازنده بازی: Valve

درمورد بازی‌های اول شخص، ابدا نمی‌توان سری هف‌لایف را نادیده گرفت. بعد اجازه دهید که لیستمان را با این بازی به آخر برسانیم. اگر به جستوجو بهترین بازی داستانی هستید، احتمالا زمان آن رسیده باشد که سری به بازی Half-Life 2 بزنید. یک بازی دلنشین و دوست داشتنی که با انتشارش در سال ۲۰۰۴، نسل جدیدی از بازی‌های شوتر را اغاز کرد.

این بازی داستانی بسیار، گیم‌پلی دلنشین و دنیایی دوست داشتنی دارد. موضوعاتی که علتشده‌اند تا این بازی سخن برای گفتن داشته باشد و اگر طرفدار بازی‌های شوتر باشید، باید روی Half-Life 2 حساب اختصاصی‌ای باز کنید.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی