«سم آلتمن» و «ساتیا نادلا» عضو هیئت امنیت هوش مصنوعی آمریکا شدند
- تکنولوژی

«سم آلتمن» و «ساتیا نادلا» عضو هیئت امنیت هوش مصنوعی آمریکا شدند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

دولت آمریکا با راه اندازی یک هیئت امنیت هوش مصنوعی، تصمیم دارد تهدیدات و خطرات این فناوری را در این سرزمین افت دهد. هیئت امنیت هوش مصنوعی که ۲۲ عضو اولیه دارد، شامل چهره‌های سرشناس در حوزه فناوری همانند «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت و «ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، وزارتخانه امنیت داخلی آمریکا به‌تازگی برای بازدید چگونگی محافظت از زیرساخت‌های حیاتی همانند شبکه‌های برق و فرودگاه‌ها در برابر تهدیدات هوش مصنوعی یک هئیت امنیت راه اندازی داده است. دولت آمریکا از مدیران عامل شرکت‌های فناوری نیز دعوت کرده تا عضو هئیت‌مدیره آن باشند. این چنین مدیرانی از شرکت‌های بزرگ همانند دلتا، انویدیا، آمازون و مقامات دولتی ازجمله شهردار سیاتل نیز از اعضای این هیئت می باشند.

ادامه مطلب
امارات می‌تواند به سندباکس رگولاتوری هوش مصنوعی تبدیل بشود
«سم آلتمن» و «ساتیا نادلا» عضو هیئت امنیت هوش مصنوعی آمریکا شدند_به رنگ صبح ۴

هئیت امنیت هوش مصنوعی در آمریکا

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، در اکتبر (مهرماه) دستور تشکیل هیئت امنیت هوش مصنوعی را صادر کرد. این هئیت درواقع اولین تلاش دولت آمریکا برای نظارت بر این فناوری است. اکنون مأموریت این هیئت‌مدیره شامل تدوین پیشنهاد‌هایی برای تشکیل آمادگی در برابر اختلالات احتمالی هوش مصنوعی در قسمت‌های مهمی است که بر امنیت ملی و اقتصادی، سلامت عمومی یا دیگر جنبه‌ها تأثیر می‌گذارد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌گوید پیشنهاد‌های این هیئت برای پشتیبانی به زیرساخت‌های حیاتی همانند قسمت‌های حمل‌ونقل، خطوط لوله و شبکه برق و اراعه‌دهندگان خدمات اینترنتی به‌کار خواهد رفت.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
علت بلاک شدن در اینستاگرام_به رنگ صبح

«آلخاندرو مایورکاس»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، در بیانیه‌ای او گفت که هوش مصنوعی می‌تواند منافع ملی را به راه حلهای بی‌سابقه‌ای پیش ببرد، اما خطراتی نیز به‌همراه دارد. وزارت امنیت داخلی در اواخر سال ۲۰۲۳ هشدار داد که هوش مصنوعی به دیگر کشورها امکان می‌دهد حملات سایبری سریع تر و کارآمدتر انجام بدهند و می‌توان از خود هوش مصنوعی، برای مبارزه علیه این فناوری منفعت گیری کرد.

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی



منبع

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی