سخت‌افزارهای هوش مصنوعی
- تکنولوژی

شرکت‌های فناوری به درآمد بالایی برای جبران هزینه هوش مصنوعی نیاز دارند_به رنگ صبح


نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح

صنعت فناوری در بین شور و اضطراب که توسط هوش مصنوعی تشکیل شده، به نقطه اوج جدیدی رسیده است. شرکت‌های بزرگ فناوری مبالغ هنگفتی را جهت تشکیل زیرساخت‌های ملزوم به‌منظور برآورده‌کردن تقاضا برای این محصولات در سال‌های آینده هزینه کرده‌اند. بااین‌حال، یک تحلیلگر هشدار می‌دهد که کمپانی‌های بزرگ باید در نظر بگیرند که آیا درآمد حاصل از هوش مصنوعی برای جبران این اندوخته‌گذاری‌ها کافی است یا خیر.

«دیوید کان»، تحلیلگر شرکت Sequoia Capital، سپتامبر سال ۲۰۲۳ خاطرنشان کرد که شکاف زیاد چشمگیری بین انتظارات درآمدی ناشی از تشکیل زیرساخت هوش مصنوعی و رشد درآمد واقعی در اکوسیستم هوش مصنوعی وجود دارد. او تخمین زد که درآمد سالانه موردنیاز برای جبران هزینه‌های اندوخته‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی، ۲۰۰ میلیارد دلار است.

ادامه مطلب
انویدیا هوش مصنوعی آفلاین Chat with RTX را اراعه کرد

تقریباً یک سال سپس، در دوره‌ای که انویدیا به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شده، دیوید کان به این باور رسیده که رقم درآمد موردنیاز اکنون به ۶۰۰ میلیارد دلار در سال افزایش یافته است.

پیش‌بینی درآمدی که شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی باید داشته باشند

کان تحلیل قبلی خود را با این فکر اغاز کرده می بود که به ازای هر ۱ دلاری که برای یک GPU خرج می‌بشود، تقریباً ۱ دلار دیگر باید برای هزینه‌های انرژی صرف بشود تا آن پردازشگر در یک مرکز داده راه‌اندازی بشود. در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳، پیش‌بینی درآمد مراکز داده انویدیا ۵۰ میلیارد دلار می بود. او این رقم را در ۲ برابر ضرب کرد تا مجموع هزینه دیتاسنترها را به‌دست آورد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
مدیرعامل انویدیا از کوششهای ایلان ماسک در تسلا تمجید کرد_به رنگ صبح

مطابق محاسبات کان، هزینه‌های ضمنی مراکز داده هوش مصنوعی ۱۰۰ میلیارد دلار می بود. او سپس مجدد آن عدد را در ۲ برابر ضرب کرد تا سود ناخالص ۵۰ درصدی برای کاربر نهایی GPU در این محاسبات منعکس بشود. در نتیجه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد ملزوم می بود تا هزینه اندوخته‌گذاری‌های اولیه در این قسمت جبران بشود.

اکنون حرف های می‌بشود که برای سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۴، پیش‌بینی نرخ درآمد مراکز داده انویدیا ۱۵۰ میلیارد دلار است که علتمی‌بشود هزینه ضمنی این مراکز داده ۳۰۰ میلیارد دلار باشد؛ در نتیجه سود موردنیاز برای بازپرداخت این هزینه‌ها، ۶۰۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌بشود.

این یک نوشته چالش برانگیز است؛ به اختصاصی وقتی که اشکار نیست آیا هزینه‌های اندوخته‌ای ایجادشده با تقاضای واقعی مشتری نهایی هم‌خوانی دارد یا خیر.

در نهایت کان می گوید: «من انتظار دارم که این نوشته تبدیل افزایش تقاضای نهایی برای تراشه‌های انویدیا بشود. B100 نشان‌دهنده بهبودی دیدنی در نسبت هزینه به کارکرد در قیاس با H100 است، و به گمان زیادً افتاراعه فرد دیگر وجود خواهد داشت، چون همه شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا B100 را در دنباله امسال به دست آورند.»

ادامه مطلب
معارفه قابلیت‌های اختصاصی لپ تاپ MSI Katana 15؛ لپ‌تاپ گیمینگ کامل

دسته بندی مطالب

مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

تندرستی و سلامتی

آواتار از  علی مرادی

About علی مرادی

Read All Posts By علی مرادی