نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح
«کارل پی»، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت ناتینگ، سرانجام یکی از رازهای قدیمی این شرکت را آشکار کرد. او در ویدیویی او گفت سال ۲۰۲۱ خرید جنجالی شرکت «اسنشال» (Essential) فقطً یک حرکت استراتژیک برای بهدستآوردن نام این برند بوده و هیچ ارتباطی با فناوری یا پتنتهای آن نداشته است. او حتی طراحی شگفت گوشی اراعهنشده این شرکت را نیز به سخره گرفت.
سال ۲۰۲۱ خبر خرید شرکت اسنشال (استارتاپی که توسط «اندی رابین»، خالق اندروید، تأسیس شده می بود) بهدست شرکت نوپای ناتینگ تعداد بسیاری را در دنیای فناوری شگفتزده کرد. اکنون بعد از سالها، کارل پی در یوتوب علت واقعی این عمل را روشن کرده است.
انگیزه ناتینگ برای خرید Essential
برخلاف تصورات، انگیزه مهم این خرید فناوری یا طراحیهای شرکت اسنشال نبوده است. کارل پی گفت: «ما اسنشال را عمدتاً برای نامش خریدیم. من واقعاً کلمه essential (بهمعنی الزامی و اساسی) را دوست داشتم؛ ساده، قشنگ و پرمعناست.» او آشکار کرد ابتدا تصمیم داشته نام شرکت تازه خود را «اسنشال» بگذارد و حتی چند هفته این نام را در نظر داشته است. با این خرید، ناتینگ حق منفعت گیری از علامت تجاری، نام دامنه essential.com و حسابهای شبکههای اجتماعی این برند را به دست آورد.
یقیناً کارل پی و تیمش درنهایت به این نتیجه رسیدند که منفعت گیری از نام شرکتی دیگر در همان حوزه محصول، میتواند علتسردرگمی در بازار بشود و آنها میخواستند مسیر جدیدی خلق کنند؛ به همین علت، باوجود علاقه به نام اسنشال، درنهایت نام ناتینگ را برای برند خود انتخاب کردند.
کارل پی برای پافشاری بر این که این خرید هیچ ارتباطی با فناوری اسنشال نداشته، به گوشی اراعهنشده این شرکت با نام Project Gem اشاره کرد. او ضمن خندیدن به طراحی این گوشی که نمایشگری زیاد کوچک و کشیدهای داشت، گفت ساخت این چنین محصولی بهعلت هزینههای هنگفت سفارشیسازی صفحهنمایش (بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار) و افزایش قیمت نهایی برای مصرفکننده، از نظر تجاری منطقی نبوده است. او معتقد می بود این چنین محصولی احتمالا در ابتدا سروصدا کند اما درنهایت فروش خوبی نخواهد داشت؛ چون کاربران جستوجو نمایشگر، باتری و دوربین خوب می باشند.
دسته بندی مطالب





