نوشته و ویرایش شده توسط مجله به رنگ صبح
اپل چند سال است که میخواهد مودم 5G اختصاصی خودش را بسازد، اما شایعه ها گوناگون حاکی از ناکامیهای پیدرپی این شرکت است. اما مطابق گزارش تازه «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل تصمیم دارد به صرف میلیاردها دلار و هزاران ساعت کار برای گسترش مودمهای داخلی خود ادامه دهد. هرچند گرمن دور از انتظار میداند که مودم اپل دستگاههای این شرکت را چندان ارتقا بدهد.
دستگاههای جاری اپل از مودمهای کوالکام منفعت گیری میکنند، اما سازنده آیفون از سال 2018 میخواهد در این مورد جدا گانه باشد. بااینحال در این شش سال این شرکت قادر به تشکیل مودم رضایتبخشی نبوده و زیاد تر با مشکلاتی در عرصه کارکرد و گرمایش روبه رو بوده است.
اکنون مارک گرمن در یادداشت تازه خود میگوید که مودم اپل هیچ مزیت خاصی نسبت به مودم جاری نخواهد داشت. مودمهای کوالکام نسبت به رقبایی همانند اینتل کارکرد بسیارای دارند و توسط اپراتورهای سراسر جهان آزمایش شده و زیاد قابلمطمعن می باشند.
دلایل اپل برای گسترش مودم 5G اختصاصی
گرمن استدلال میکند که یکی از دلایلی که اپل میخواهد مودمهای خودش را داشته باشد، این است که این شرکت بتواند دستگاههایش را با قطعات کاملاً داخلی به بازار اراعه کند. یقیناً به حرف های کارکنان اپل، مشتریان واقعاً برایشان مهم نیست که چه فردی مودم گوشی آنها را تشکیل میکند. بااینحال این کار مزیت بازاریابی برای اپل خواهد داشت.
علت دیگر نیز به گمان زیادً این است که اپل تصمیم دارد یک تراشه یکپارچه تشکیل کند که همه عملکردهای بیسیم ازجمله وایفای و بلوتوث را انجام دهد. صرفهجویی نیز یکی دیگر از دلایل مهم اپل برای گسترش مودم 5G خود است. سازنده آیفون سالها است که میگوید پول هنگفتی به کوالکام برای مودم میدهد.
یقیناً نباید تا سال 2027 چشم به راه این مودم اپل باشیم، چراکه پتنت کوالکام برای فناوری مودم 5G در سال 2027 منقضی میبشود و اپل نیز انگارً قرارداد خود را با این شرکت تا مارس 2027 تمدید کرده است.
مودم 5G اپل توسط همان تیم سختافزاری گسترش مییابد که پردازندههای پیروزیآمیز آیفونها و آیپدها را تشکیل کرد و علتشد تا این شرکت تراشههای اینتل را کنار بگذارد. این چنین این تیم تاچ آیدی و فیس آیدی را اختراع کردهاند. به همین علت میتوان امیدوار می بود مودم اختصاصی اپل نیز کارکرد مساعد داشته باشد.
دسته بندی مطالب





